Fred Åkerström-Cornelis Vreeswijk

Har rotat lite i gamla lådor fulla med gamla bilder
Dom två största vistrubadurerna IMG_0012 Fred åkerströms tolkningar av Bellman i all ära men här är min favorit >KLICKA<

IMG_0013Jack  vreeswijk sjöng den här låten tillsammans med Kajsa-Stina åkerström> KLICK<
Kommer inte ihåg var jag tog bilderna men det var 1982 i juli
hejs/Molle

Om Molle

Foto är en stor hobby för mej. jag använder en Pentax K-5II och K-70 med objektiv från 10 mm-500 mm. Jag är en man i mina bästa år Fotar allt utom nakna brudar Photography is a great hobby for me. I use a Pentax K-5II and K-70 with lenses from 10 mm to 500 mm.
Det här inlägget postades i Skanner och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Fred Åkerström-Cornelis Vreeswijk

  1. Björn Nilsson skriver:

    Jag minns att Åkerström klämde i med sådan kraft att somliga kallade honom Deci-Bellman!

  2. Sven Olsson skriver:

    Var och när är bilden tagen?

  3. Klara skriver:

    åh!! jag baxnar av avundsjuka… tänk att ha fått uppleva ”colle” live!! själv är jag totalt förhäxad av såväl hans vackra/charmiga person och otroliga livsöde som hans fyndiga och ibland så hjärtskärande texter, men föddes för sent för att hinna bevittna denna gigant=( CORNELIS ❤

    • Molle skriver:

      Hej Klara
      Ja det va något väldigt speciellt med Cornelis
      Jag såg honom live flera gånger och varje gång var man tillfreds och nöjd efteråt

      • Klara skriver:

        Jag kan tänka mig det du!=) För visst var det något väldigt speciellt med honom alltid… Och jag kan säga så mycket som så, att den dag jag lämnar jordelivet får vår käre trubadur se upp! För då kommer jag att jaga honom med kyssar och varma kärleksförklaringar… hahaha!! …om vi hamnat på samma ställe vill säga! ;P

Kommentera-comment

