Hägrarna vid Råstasjön

IMGP2084
Det var ett tag sen jag var vid Råstasjön och kollade på Hägrarna
Dom satt ute på isen som vanligt
IMGP2086
Jag gick runt halva sjön och gick tillbaks till den lilla viken
då kom solen fram så fint
IMGP2059
Den här gången hade jag lite tur
Det var matning på gång
IMGP2051
Ha en fin måndag/Molle

Om Molle

Foto är en stor hobby för mej. jag använder en Pentax K-5II och K-70 med objektiv från 10 mm-500 mm. Jag är en man i mina bästa år Fotar allt utom nakna brudar Photography is a great hobby for me. I use a Pentax K-5II and K-70 with lenses from 10 mm to 500 mm.
Det här inlägget postades i 150-500, Fåglar, Häger, Is, Råstasjön, Söndag, Sol, Solna, Tidig morgon, Vatten och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

16 kommentarer till Hägrarna vid Råstasjön

  1. Gabrielle skriver:

    Åh, så fint! Första bilden är jättevacker och dom andra går inte av för hackor dom heller.
    Jaså, dom är kvar vid Råstasjön. Igår tänkte jag ta mig till Isbladskärret på Djurgården för att kolla om hägrarna var där och rekognoserade inför vårens bobyggande. Men jag kom ut för sent eftersom jag måste titta på ishockeyfinalen först. Förra året var hägrarna därute vid den här tiden – antagligen på tillfällig utflykt från Råstasjön. Det är nåt visst med hägern!

  2. Lotta skriver:

    Men Molle vilka fantastiska bilder.
    Jag ser själv ut som en gapande häger i ansiktet just nu.
    Jag är stum av beundran.Hur nära är du dem? Det är ju så vara. Flyger på studs bara man närmar sig.
    Grattis till kanonknäpp.
    Kramizzzzz

    • Molle skriver:

      Bilden på den stående hägern med fisk i näbben va nog ett håll på 10-15 meter ungefär sen var det lite olika håll
      Som sagt hade lite tur att det var matnings dags
      Tack för gensvar Lotta
      Ha det bäst i väst

  3. Vilka vackra bilder på hägrarna 🙂 Den med fisken i näbbet är ju bara helt otrolig. Kul när man lyckas fånga sådant.

  4. – Halloj i Hufvudstaden.
    – Så jäkla häftigt. Kanonbra bilder Molle !
    – Ha en fortsatt bra dag !!!
    Hälsar Henning och Blondin-Ida…:o)

  5. Dan skriver:

    Instämmer med föregående talare. Stenfina bilder. För att inte känna avundsjuka får jag nog pröva lite fågelbilder själv. Det är jättesvårt att få fågelbilder fina. De står nästan aldrig stilla och med mitt 500mm ( det du Molle! 🙂 ) är det tungt att hålla still länge.

  6. monica persson skriver:

    Superfina bilder, är du fotograf ?
    Ha en fin dag / Monica

Kommentera-comment

