Hjort

deer

IMGP9214
Vi åkte till Marifred en dag i det vackra vädret
Och gick in i hjorthägnet

We went to Mariefred a day in the beautiful weather
And went into the deer enclosure
IMGP9195
Fick sällskap av Belle och hennes matte en lång bit

Was joined by Belle and her mum a long pieceIMGP9227
Kom ganska nära hjortarna dom verkade vana med människor

Came pretty close to the deer they seemed familiar with people
IMGP9218
Den vänstra hade inte fått prickar eller inte komma att få?

The left had not received the dots or not to get?
IMGP9184
Vackra djur

beautiful animals
IMGP9221

Om Molle

Foto är en stor hobby för mej. jag använder en Pentax K-5II och K-70 med objektiv från 10 mm-500 mm. Jag är en man i mina bästa år Fotar allt utom nakna brudar Photography is a great hobby for me. I use a Pentax K-5II and K-70 with lenses from 10 mm to 500 mm.
Det här inlägget postades i Sthlm med omnejd. Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Hjort

  1. catjos skriver:

    Hej! Så fina bilder, på för mig, vardagliga djur. Här i Hjorthagen har jag i princip bott. Många varv har det blivit genom åren och jag är inte ensam. Det är därför djuren är så gott som tama.
    När de är i brunsttid, kan de stå med sina stora horn, så nära vägen och frusta och skrapa med hovarna, så man nästan blundar av rädsla när man går förbi dem.
    Lyxig vardag, va? =)

    • Molle skriver:

      Ja verkligen lyxig vardag Catta
      Det var en höjdarpromenad och att få komma så pass nära dessa vackra djur 🙂
      Jag lär återkomma,kanske kan bli ett meeting?

  2. Vilka fina bilder. Riktigt söta djur!

  3. Nette Cecilia skriver:

    Superfina bilder ,trevlig fortsättning på helgen ,Nette

  4. mariayarri skriver:

    Dovhjortar har jag aldrig sett … Så det var kul att få ta del av dina fina bilder … // Maria 🙂

Kommentera-comment

