Skarv

cormorant
IMGP9500
Vad är det som tittar fram här tänkte jag

What is this here, I thought
IMGP9523
Den klev upp en bit och kollade runt

The stepped up a bit and looked around
IMGP9527
Så här nära har jag aldrig kommit en skarv förut 10-15 meter ungefär
tänkte att det måste va nåt vaj på fågeln
Men…efter ett tag så flög den iväg….skönt och se
Bilderna har jag tagit med mitt gamla manuella objektiv Expert 300 4,5
till veckan så blir det mera bilder från gamlingen

To close, I have never been a joint requires approximately 10-15 meters
thought it must huh something wrong with the bird
But … after a while it flew away …. nice to see
The pictures I have taken with my old manual lenses Expert 300 4.5
for the week so there will be more pictures from ”old man”

Google Translate 🙂 🙂

Om Molle

Foto är en stor hobby för mej. jag använder en Pentax K-5II och K-70 med objektiv från 10 mm-500 mm. Jag är en man i mina bästa år Fotar allt utom nakna brudar Photography is a great hobby for me. I use a Pentax K-5II and K-70 with lenses from 10 mm to 500 mm.
Det här inlägget postades i 300 mm, Befintligt ljus, Brus, Fåglar, Sthlm med omnejd och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

11 kommentarer till Skarv

  1. Geo skriver:

    Nice pics. Thanks for the translation ! Google translation, indeed…!

  2. bloggarbjorn skriver:

    Bra närbilder. När skarven vänjer sig vid folk i närheten kan den nog bli ganska orädd. Ett år var det en skarv som hängde på matflotten vid Kungsträdgården, helt obekymrad över att folk gick på bara några meters avstånd.

  3. mariayarri skriver:

    Jättefina bilder av Skarven! … Det är kul när man får bilder som man inte riktigt förväntat sig … Och din första är kanonbra ! … // Maria 🙂

  4. – Halloj i Hufvudstaden.
    – Snyggt fångat Molle !
    Det är ovanligt att komma så nära. Dom brukar hinna
    flyga innan jag har fått tag på kameran….
    – Ha en fortsatt bra dag !!!
    Hälsar Henning och Blondin-Ida….:o)

  5. Dan skriver:

    Jättefina bilder. …kan inte komma ihåg att jag sett någon som är bättre faktiskt…på en skarv alltså… 😉

Kommentera-comment

