Havsörn vid Hjälstaviken

Eagle at Hjälstaviken

IMGP8431
Åkte till Hjälstaviken igår
Stog uppe i fågeltornet i det soliga
men blåsiga kalla vädret

 
IMGP8357
Långt långt bort på isen
fick jag se havsörn

 

 

 
IMGP8441
Ett gäng skridskoåkare kom åkande lite närmare än örnarna
Där skulle man vilja haft örnarna
Men….man kan ju inte få allt här i världen

 
IMGP8399
Det är alltid en upplevelse att få se havsörn fast det var på långt avstånd
Som mest såg jag åtta stycken tillsammans(nytt rekord för mej)

Om Molle

Foto är en stor hobby för mej. jag använder en Pentax K-5II och K-70 med objektiv från 10 mm-500 mm. Jag är en man i mina bästa år Fotar allt utom nakna brudar Photography is a great hobby for me. I use a Pentax K-5II and K-70 with lenses from 10 mm to 500 mm.
Det här inlägget postades i 10-20mm, 500mm, Dramatik, Havsörn, Häpnadsväckande, Hjälstaviken, Is, Kallt, Långt håll, Lördag, Mälaren, Sol och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Havsörn vid Hjälstaviken

  1. bloggarbjorn skriver:

    Grattis till storkapet! Själv såg jag en ensam havsörn vid Isbladsviken på Djurgården i går morse. Hann aldrig få någon bild. Kanske en som var försenad till örnmötet i Hjälsta?

  2. Men har ni så många havsörnar så nära Stockholm,
    men dom kanske trivs där ni som har så vacker skärgård.
    Dom på isen måste vara försiktig…

    Tjingelingen från Rantamor.

Kommentera-comment

