Nattbilder

*
*
night Pictures
*
*
IMGP5484
Igår kväll gick jag och grabben ner till Ryssraven för att försöka fota norrsken
Nja det blev inte mycket till norrsken igår inte
Var nog på fel ställe en hel del bakgrundsljus från Uppplandsväsby hållet
Och en strid ström av flygplan på väg upp från Arlanda som störde rejält
IMGP5485
Låg på ungefär på 8-9 sec slutartid får bli att öva mer på nattfoto
Lite marigt att få helt ok skärpa
Om det blir bra väder i natt så testar vi igen
Grabben vill hänga med igen,skoj att han vill va me stabben

Om Molle

Foto är en stor hobby för mej. jag använder en Pentax K-5II och K-70 med objektiv från 10 mm-500 mm. Jag är en man i mina bästa år Fotar allt utom nakna brudar Photography is a great hobby for me. I use a Pentax K-5II and K-70 with lenses from 10 mm to 500 mm.
Det här inlägget postades i #pentax, 16-50/2.8, Brus, Flygplan, Högt Iso, Himlen, Kväll, Manuel focus, Mälaren, Natt, Natur, Pentax K-5 II, Rankhusberget, Ryssgraven, Sebbe, Stjärnor, Test, Tyst, Upplands-Bro, Vatten, Vidvinkel och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Nattbilder

  1. Lena skriver:

    Jättefina bilder även om du nu inte fick med nåt norrsken. Man ser ju plejaderna klart och tydligt.

  2. Molle skriver:

    Tack Lena
    Googlade så nu vet jag vad plejaderna är
    Som sagt ut i kväll igen
    Ha en fin lördag 😀

  3. bloggarbjorn skriver:

    Skön stjärnstämning i de här bilderna. Jag funderade på om det var Plejaderna till höger, och det stämmer alltså enligt tidigare kommentar.

Kommentera-comment

